Zamówienie Nr 171889 - 2015 z dnia 2015-11-24 - Dostawa oleju napędowego (ON), benzyny bezołowiowej 95 oraz materiałów eksploatacyjnych dla potrzeb Gminy Bielsk Podlaski od 01 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r

Tytuł Dostawa oleju napędowego (ON), benzyny bezołowiowej 95 oraz materiałów eksploatacyjnych dla potrzeb Gminy Bielsk Podlaski od 01 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r
Numer 171889 - 2015
Data wydania 2016-01-05

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.bielskpodlaski.pl


Bielsk Podlaski: Dostawa oleju napędowego (ON), benzyny bezołowiowej 95 oraz materiałów eksploatacyjnych dla potrzeb Gminy Bielsk Podlaski od 01 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r
Numer ogłoszenia: 171889 - 2015; data zamieszczenia: 24.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V

zamówienia publicznego

 

zawarcia umowy ramowej

 

ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, tel. 085 7306851, 7305031, faks 085 7302015.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa oleju napędowego (ON), benzyny bezołowiowej 95 oraz materiałów eksploatacyjnych dla potrzeb Gminy Bielsk Podlaski od 01 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa w rozumieniu pkt 3.4 SIWZ oleju napędowego (ON) w ilości szacunkowej 130 000 litrów oraz benzyny bezołowiowej 95 w ilości szacunkowej 2000 litrów oraz materiałów eksploatacyjnych do pojazdów i urządzeń Gminy Bielsk Podlaski. Paliwa mają spełniać wymagania oraz obowiązujące normy określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 09 grudnia 2008 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (j.t. Dz. U. z 2013 r., poz. 1058 z późn. zm.). Wykonawca zagwarantuje dostawę paliw odpowiednio do okresu ich stosowania: w okresie letnim tzw. paliwa letnie, w okresie zimowym tzw. paliwa zimowe, a w okresie przejściowym tzw. paliwa przejściowe. Dostawa będzie realizowana na zasadzie doraźnych tankowań pojazdów i urządzeń do zbiornika pojazdów i urządzeń oraz tankowań do karnistrów w wybranej stacji Wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę. Zamawiający nie przewiduje używania kart paliwowych (flotowych). Przez wybraną stację wykonawcy, o której mowa, należy rozumieć stację Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę, jeżeli stacja ta znajduje się w granicach administracyjnych miasta Bielsk Podlaski. Tankowanie pojazdów maszyn i urządzeń odbywać się będzie w godzinach pracy stacji czynnej minimum 8 godz. na dobę. Godzina otwarcia stacji nie później niż 6:30. W nagłych wypadkach (klęska żywiołowa, akcja związana z zimowym utrzymaniem dróg, itp.) Wykonawca umożliwi zatankowanie pojazdu w innych godzinach, na telefoniczne zapotrzebowanie. Niezależnie od liczby innych klientów, każdy pojazd Zamawiającego winien być zatankowany w czasie nie dłuższym jak 10 minut od zgłoszenia się kierowcy do pracownika stacji. Zakres zamówienia w ilościach szacunkowych. Zakres zamówienia obejmuje: dostawę oleju napędowego (ON) - 130 000 litrów dostawę benzyny bezołowiowej 95 - 2000 litrów dostawę materiałów eksploatacyjnych do pojazdów i urządzeń Gminy Bielsk Podlaski w ilościach szacunkowych: oleje silnikowe: Klasy lepkości: 15W40 - 1200 litrów 10W40 - 300 litrów 5W40 - 400 litrów 5W30 - 120 litrów Olej do silników dwusuwowych - 10 litrów oleje hydrauliczne Klasa lepkości: 46 - 200 litrów oleje przekładniowe: Klasa lepkości: 80W - 220 litrów smary stałe- 45 kg płyny hydrauliczne do układów hamulcowych - 25 litrów płyny do układów chłodzenia - 610 litrów płyny do układów wspomagania - 2 litry płyny letnie do spryskiwaczy - 90 litrów płyny zimowe do spryskiwaczy - 260 litrów płyny uszlachetniające do oleju napędowego zabezpieczające przed zamarzaniem - 12 litrów płyny lub pianki do czyszczenia i konserwacji tworzyw wnętrza i zewnętrznych elementów samochodów i urządzeń - 160 litrów płyny lub pianki do czyszczenia i konserwacji tapicerki samochodów i urządzeń - 25 szt. odświeżacze powietrza - 3 szt. ściereczki, gąbki - 10 szt. skrobaki do szyb - 10 szt. Określone ilości paliw oraz materiałów eksploatacyjnych są średnimi ilościami szacunkowymi i jako takie nie mogą stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do ilości paliw płynnych oraz materiałów eksploatacyjnych faktycznie zakupionych przez Zamawiającego w toku realizacji umowy, w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Wskazane ilości służą do możliwości wyliczenia przez Wykonawcę ceny oferty..

II.1.5)

 

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.41.00-8, 09.13.21.00-4, 09.21.10.00-1, 09.21.11.00-2, 09.21.14.00-5, 39.83.15.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przez Wykonawcę

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli posiada koncesję na obrót paliwami ciekłymi zgodnie z ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (j.t. Dz. U. z 2015 r., poz. 584 z późn. zm.) oraz ustawą Prawo energetyczne (j.t. Dz.U. z 2012 r., poz. 1059 z późn.zm.). Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o koncesję na obrót paliwami ciekłymi. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunek Wykonawca spełnił. Nie spełnienie warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w/w warunek musi być spełniony co najmniej przez jednego Wykonawcę.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Ocena spełnienia przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem załącznika nr 3 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w/w warunek musi być spełniony co najmniej przez jednego Wykonawcę.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Ocena spełnienia przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem załącznika nr 3 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w/w warunek musi być spełniony co najmniej przez jednego Wykonawcę.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Ocena spełnienia przedmiotowego warunku zostanie dokonana na podstawie przedłożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem załącznika nr 3 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w/w warunek musi być spełniony co najmniej przez jednego Wykonawcę.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia co najmniej 500.000,00 zł. W przypadku podmiotów działających wspólnie (konsorcja), każdy podmiot musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności bez względu na wysokość sumy ubezpieczenia. Dopuszcza się sumowanie wartości polis poszczególnych podmiotów celem uzyskania wartości nie mniejszej niż wymagana kwota. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca złoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli z treści polisy/dokumentu nie wynika fakt, że polisa została opłacona, do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że na dzień składania ofert była opłacona (dowód wpłaty, potwierdzenie dokonania przelewu, potwierdzenie towarzystwa ubezpieczeniowego lub inne). Przy dokonywaniu oceny spełniania warunku Zamawiający będzie się kierował regułą spełnia/nie spełnia. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunek Wykonawca spełnił. Nie spełnienie warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa). Zgodnie z art. 26 ust. 2b Wykonawca może polegać na zdolnościach ekonomicznych i finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z Wykonawcą. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zdolnościach ekonomicznych i finansowych innych podmiotów zobowiązany jest przedłożyć pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 5 do SIWZ. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Uwaga: W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza korzystać przy wykonywaniu niniejszego zamówienia z zasobów innego podmiotu, wówczas na powyższym załączniku pisze NIE DOTYCZY, podpisuje go i załącza do oferty. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca: opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony formularz OFERTA-zał. nr 1 do SIWZ, wypełniony formularz cenowy -zał. nr 1A do SIWZ, pełnomocnictwo -jeżeli jest wymagane, oświadczenie z art. 22 ust. 1-zał. nr 3 do SIWZ, oświadczenie dotyczące przynależności wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej -zał. nr 6 do SIWZ, oświadczenie zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji zasobów na potrzeby wykonania zamówienia-zał. nr 5 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2)

 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień umowy niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy w szczególności: termin realizacji dostawy o którym mowa w § 2 ust 3 umowy można zmienić wyłącznie: a) w wyniku działania sił wyższych, b) przedłużenia procedury przetargowej, wysokość wynagrodzenia może ulec zmianie w wyniku: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę, b) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w wypadkach uzasadnionych zmianą cen przedmiotu zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, c) zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy - na skutek zmian przepisów prawnych, d) rezygnacji z części dostawy przez Zamawiającego, e) zmiany umowy w postaci skrócenia terminu realizacji umowy, zmiana innych postanowień umowy w wypadku, gdy: a) zmiany uzasadnione są okolicznościami, o których mowa w art. 3571 Kodeksu cywilnego. Sposób inicjowania zmian: a) Zamawiający informuje pisemnie Wykonawcę o konieczności dokonania wskazanej zmiany, b) Wykonawca wnioskuje na piśmie pod rygorem nieważności do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (protokole ustaleń, pismo wykonawcy, notatka służbowa, itp.). Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 jest nieważna. Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego stron), zmiany danych teleadresowych stron, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy stronami. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bielskpodlaski.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bielsk Podlaski ul. Mickiewicza 46 17-100 Bielsk Podlaski pokój nr 7.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Bielsk Podlaski ul. Mickiewicza 46 17-100 Bielsk Podlaski Biuro Podawcze Urzędu Gminy Bielsk Podlaski.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

      ZATWIERDZAM

WÓJT GMINY BIELSK PODLASKI
     mgr Raisa Rajecka

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy Bielsk Podlaski

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Demianiuk

Wprowadzający: Paweł Demianiuk

Data wprowadzenia: 2015-11-24

Data modyfikacji: 2016-04-12

Opublikował: Paweł Demianiuk

Data publikacji: 2015-11-24